מדריך: מה ההבדל בין קובצי PNG לבין JPEG ?



בעת העלאת תמונות לאתר שלך, בחירת פורמט תמונה מתאימה חשובה מאוד. אז בואו נדבר על JPG לעומת PNG, במה לבחור ומה ההבדל?

כאשר בוחרים תמונות לאתר שלכם, חשוב לא רק מה יש בתמונות. למעשה, בחירת פורמט התמונה הנכון יכולה להיות חשובה לא פחות. אז בואו נדבר על JPG לעומת PNG, במה לבחור ולמה.

אם אתה הולך על פורמט לא נכון, אתה עלול לסבול מאתר איטי, שיעורי יציאה גבוהים יותר ושיעורי המרה נמוכים יותר – וזה לא מה שאתה רוצה, במיוחד כאשר ניתן להימנע מכך בקלות. 

מה ההבדל בין קבצי PNG ל-JPG?

נתחיל עם ההגדרות הבסיסיות.

PNG ראשי תיבות של Portable Network Graphics, עם מה שנקרא דחיסה “ללא אובדן איכות”. זה אומר שאיכות התמונה תישאר זהה לפני ואחרי הדחיסה.

JPEG או JPG קיצור של Joint Photographic Experts Group, עם מה שנקרא דחיסה “עם אובדן האיכות”.

כמו שאולי ניחשתם, זה ההבדל הגדול ביותר בין השניים. איכות קובצי JPEG נמוכה משמעותית מזו של קובצי תמונת PNG.

עם זאת, איכות נמוכה היא לא בהכרח דבר לא טוב.

מה זה קובץ JPEG?

תמונות JPEG הן בחירה פופולרית בתמונות אשר מופקות בצילום דיגיטלי והן בחירה טובה עבור תמונות עם צבעים והצללות מורכבים יותר.

בעוד שהירידה באיכות – 10:1 של JPG, הגודל הקטן יותר הופך את קובצי ה-JPEG למתאימים לשימוש באינטרנט מכיוון שהפחתת כמות הנתונים המשמשת לתמונה טובה להצגה רספונסיבית.

מצד שני, תמונות JPG היא לא הבחירה הטובה ביותר עבור ציורי קו וגרפיקה טקסטואלית או אייקונית אחרת בגלל הניגודים החדים בין פיקסלים הסמוכים. אם אתה רוצה להשתמש בתמונה מסוג זה עבור הנכס הדיגיטלי שלך, סביר להניח שתרצה להשתמש בפורמטים גרפיים ללא אובדן האיכות.

מה זה קובץ PNG?

PNG נוצר כתחליף משופר לקובצי GIF והוא הפך לפורמט דחיסת תמונות ללא אובדן איכות הנפוץ ביותר באינטרנט.

אז מה זה קובץ PNG?

המכונה גרפיקת רשת ניידת, תמונה באיכות PNG יכולה להיות מבוססת -, גווני אפור וצבע מלא שאינו מבוססי לוח RGB/RGBA.

פורמט קובץ PNG תוכנן במיוחד עבור העברת תמונות באינטרנט ולא עבור גרפיקה מודפסת, וכתוצאה מכך, אינו תומך במרחבי צבע שאינם RGB כגון CMYK.

היתרון הגדול הוא ש-.png מציע מגוון רמות שקיפות מה שאומר שרקע PNG יכול להיות שקוף לחלוטין וזה חשוב עבור עיצובי לוגו png וכדומה. זוהי גם הבחירה הטובה ביותר עבור תמונות עם אפקטי דהייה.

קבצי JPG לעומת PNG – הכלל החשוב

מכיוון שגם לפורמט JPG וגם לפורמט PNG יש את היתרונות והחסרונות שלהם, כדאי להפיק את המרב משניהם ולשחק לפי נקודות החוזק שלהם.

בפועל, זה אומר שאתה צריך להשתמש ב-.jpeg עבור תמונות, ו-.png עבור גרפיקה וצילומי מסך.

האם זה באמת משנה לנו?

כשמדברים JPG לעומת PNG ומשווים את השניים זה לצד זה, האמת היא שלא תצליחו לראות כמעט הבדל בתמונות.

אז אם תמונות PNG לא נראות הרבה יותר טובות JPG, למה לא תמיד להשתמש בפורמט JPG ולהקל על עצמך?

למרבה הכאב, זה לא כל כך פשוט והסיבה לכך היא דחיסת תמונה.

אתה רוצה את פורמט התמונה האיכותית ביותר, אבל אתה גם רוצה שיהיה לך אתר רספונסיבי אז אתה צריך באמת לקחת בחשבון את ההבדל בין jpeg ל-png ובמיוחד את ההבדל בדחיסת תמונה.

תחשוב על זה כך: דחיסת תמונה פירושה הקטנת גודל התמונה מבלי לוותר על האיכות למען הגודל. בדרך כלל, דחיסה חזקה יותר שווה גודל קובץ קטן יותר ששווה לאיכות תמונה גרועה יותר.

אז אם אתה רוצה דחיסה טובה, אתה צריך למצוא את האיזון הנכון בין האיכות לגודל הקובץ שלך.

כאשר תסתכל על התמונה שנשמרה במחשב שלך, אתה רואה את הגרסה הטובה ביותר שלה כי הקובץ לא נדחס. עם זאת, אם אותה תמונה נמצאת באתר, יש להוריד אותה כדי שתוכל לראות אותה.

באופן הגיוני, זה אומר שככל שהתמונה גדולה יותר – זמן הטעינה יהיה ארוך יותר.

אלה שירותי דחיסת תמונה

ישנם שירותים וכלים רבים לדחיסת תמונה והנה כמה מהטובים שבהם תוכלו להשתמש עבור jpg או png:

•           Kraken.io – איזון נהדר בין הגודל והאיכות. כמובן שיש עוד אתרים בסגנון.

תמונות המכילות טקסט

מעת לעת, תרצה להשתמש בתמונות המכילות טקסט והבחירה ב-jpeg או png חשובה כאן. PNGs הם בדרך כלל בחירה טובה יותר עבור תמונות מסוג זה, כמו גם עבור גרפיקה עם פרטים עדינים.

הבדל חשוב בין jpg ל-png הוא שעם JPG קווי המתאר של האותיות, כמו גם הקווים העדינים מהגרפיקה, נראים בדרך כלל פחות חדים.

תמונות רגילות

ובעוד שהגרפיקה והתמונות עם האותיות בדרך כלל נראות טוב יותר בקובץ ה-png, עם התמונות הרגילות, JPG היא בחירה טובה יותר עבור האינטרנט כי אם הגודל הקטן יותר.

אם תחליט להשתמש ב-PNG בלבד, הם יאטו את האתר שלך מה שעלול להוביל למשתמשים מתוסכלים.

שינוי גודל תמונות

מלבד דחיסה, אתה יכול גם לשקול לשנות את גודל התמונות שבהן אתה רוצה להשתמש עבור עיצוב האינטרנט שלך. החדשות הטובות הן ששינוי גודל אינו תהליך מסובך ויש שתי דרכים לעשות זאת נכון:

1 – השתמש בחלק מכלי שינוי הגודל שיאפשרו לך להזיז באופן ידני את קצוות התמונה. אם אתם רוצים לשמור על יחס הגובה-רוחב המקורי, דאגו לתפוס פינה של התמונה במקום באחד הצדדים, וזה יאפשר לכם לשנות את גודל התמונה שלכם באופן פרופורציונלי.

2 – אם אינך רוצה לשנות את גודל התמונה על ידי התאמה ידנית שלה, או אם אתה צריך תמונה בגודל מסוים, אתה יכול להשתמש בחלק מהתוכנות הגרפיות המתקדמות שיאפשרו לך לציין את גודל התמונה ולאחר מכן להתאים את הזמן תמונה בהתאם.

עם זאת, לפעמים התמונות קצת יוצאות מפוקוס לאחר שינוי הגודל, אז שקול להשתמש בחלק מכלי החידוד לפני ייצוא שלהן כ-png או jpg.

מה ההבדל PNG ל- JPG ?

כעת, אנו יודעים שקובצי JPG טובים יותר לצילומים, בעוד שתמונות .png פועלות טוב יותר עבור גרפים ותמונות עם טקסט. אבל מה עדיף לתמונות שנמצאות איפשהו באמצע?

 צילומי מסך הם דוגמה טובה לכך מכיוון שלעתים קרובות הם מכילים תצלומים כמו גם טקסט וקווים חדים.

עם זאת, כשמדובר ב-JPG לעומת PNG כשמדברים על צילומי מסך, כמעט תמיד עדיף להשתמש בפורמט PNG כדי לשמור על החדות והקריאה של הטקסט בתמונה.

בסופו של יום, אם אתה עדיין לא בטוח לאיזה פורמט אתה צריך ללכת, אתה תמיד יכול לשמור את התמונה בשניהם ואז להשוות ביניהם ולהחליט איזה מהם אתה חושב שהכי מתאים לצרכים שלך.

סיכום – השוואת בין קובצי JPG לעומת PNG

עכשיו כשאתה יודע מה זה קובץ PNG ומה ההבדל בין PNG ל-JPG, אמור להיות לך קל יותר לבחור את הפורמט הנכון כדי לשמור על מראה האתר שלך גם מהיר וגם מהיר ומגיב.

כשמדברים על JPG לעומת PNG יש כמה דברים חשובים שכדאי לזכור.

PNG היא הבחירה הטובה ביותר עבור גרפים, תמונות עם טקסט, צילומי מסך, ועבור עיצובים הדורשים שימוש בשקיפות, כגון עיצובי לוגו וכדומה. עם זאת, החיסרון הגדול ביותר הוא שהם גדולים יותר בגודלם והם יאטו את האתר שלך.

JPG, לעומת זאת, הוא קטן יותר ומהיר יותר לטעינה, אבל הדחיסה באה במקביל לאובדן איכות מסוים שלרוב לא מהווה בעיה עבור צלמים, אבל זה כן יכול להיות רע לטקסט או לתמונות המכילות קווים עדינים.

אז באיזה מהם כדאי להשתמש? ובכן, זה תלוי בסוג התמונה ובסוג האתר שאתה מקים.