13 טיפים שיהפכו אותך למעצב אתרים טוב יותר



עצות מועילות שיעזרו לך לשפר את כישורי עיצוב האתרים שלך.

מחפש דרכים לשפר את עצמך כמעצב אתרים? ריכזנו עבורך 13 טיפים שיעזרו לכם להגדיל את הצמיחה היצירתית שלכם.

בין אם אתה רק מתחיל את המסע שלך כמעצב אתרים או שיצרת אינספור אתרים, אתה תמיד יכול לשפר את עצמך.

להלן 13 טיפים שיעזרו לך לחדד את כישוריך ולחזק את עבודת העיצוב שלך.

1. הימנע מערכות צבעים עזים

עם כל כך הרבה גוונים וגוונים נפלאים בחוץ, קל להגזים. למרות שסכימות צבעים בהירות ונועזות הן אבן הפינה של האסתטיקה של מעצבים רבים, כאשר אתה מציב יותר מדי צבעים קרוב מדי זה לזה, הרעש החזותי שנוצר גובר על שאר עיצוב האינטרנט.

היצמד לפלטת צבעים פשוטה וצבעי רקע ניטרליים. רקע מטושטש גורם למופעים של צבע – כגון צבעים בלחצני קריאה לפעולה, פריטי תפריט או אלמנטים עיצוביים אחרים – לבלוט ולקבל את תשומת הלב הראויה. לפעמים כל מה שאתה צריך זה רקע לבן, שחור או נייטרלי פשוט.

אתר זה עבור מעצב השיער Emi Styles הוא דוגמה מצוינת לאופן שבו ערכת צבעים פשוטה יכולה להקרין תחושה של רוגע וסדר. כדי להבין טוב יותר כיצד להשתמש בצבע בצורה הטובה ביותר בעיצוב האינטרנט שלך, קרא את תורת הצבעים כדי לעזור לך לקבל החלטות טובות יותר לגבי ערכות הצבעים שלך.

2. השקיעו מחשבה בתמונות שאתם כוללים

לתמונות המשולבות בפריסת עיצוב אתרים יש השפעה עצומה על המראה והתחושה הכללית של אתר אינטרנט. תמונות שצולמו בצורה גרועה עם מיקוד מעורפל וקומפוזיציה מפוקפקת עלולות להפחית אפילו את העיצובים המבריקים ביותר. תמונות מלאי כלליות יכולות לנקז את החיים מעיצוב, ולהשאיר אותו תפל וחסר השראה.

שימוש בתמונות באיכות גבוהה הוא דרך פשוטה לשפר את העיצובים שלך.

יש הרבה אפשרויות נהדרות בחוץ אם אתה רוצה להשתמש בתמונות מלאי . אבל אל תפיל אותם לתוך העיצובים שלך כמו שהם. הקפד לחתוך ולערוך אותם. השתמש במסננים, התאם את הרוויה, שנה את החום, הגביר את הניגודיות והשתמש בטכניקות אחרות של עריכת תמונות כדי שהתמונות ישתלבו טוב יותר עם ההרמוניה של עיצוב אתרים.

בנוסף, ודא שכל התמונות שתבחר מתאימות להקשר של התוכן שהן מופיעות איתו. אם תמונה לא קשורה בכלל לקטע שבו היא ממוקמת, ייתכן שתצטרך למצוא תמונה שתתאים יותר לתוכן.

לבסוף, שימו לב לסוגי הקבצים שבהם אתם משתמשים. דע את ההבדל בין JPG ל-PNG . הטמעת סוגי הקבצים הנכונים יכולה לעשות הבדל עצום במהירות הטעינה של הדפים שלך.

3. למד על SEO

אנו יודעים שלא הקדשת את עצמך לאמנות עיצוב אתרים כדי להיות מוטרדים מאופטימיזציה למנועי חיפוש. אבל לאופן שבו אתה מרכיב עיצוב אתרים יכול להיות השפעה רבה על SEO.

כמעצב אתרים, כמה דברים שכדאי לדעת על אופטימיזציה למנועי חיפוש כוללים:

  • כיצד להשתמש נכון בתגי כותרת כמו <h1>, <h2> ו-<h3>
  • כיצד החלק בקישור שמזהה דף ספציפי – הלא הוא שבלול – יכול להשפיע על דירוג החיפוש האורגני
  • כיצד לבצע אופטימיזציה של תמונות כדי להאיץ את זמני הטעינה ולהקטין את שיעור היציאה מדף הכניסה – שהוא אחוז המבקרים שצופים רק בדף אחד באתר שלך ואז מנווטים משם מבלי לבצע כל פעולה

4. השתמש בעיצוב רספונסיבי

ישנם מכשירים רבים בחוץ עם גדלי מסך משתנים. לא משנה איך מישהו ניגש לעיצוב האינטרנט שלך, הוא אמור להציע חוויה דומה לא משנה באיזה צופים בו. במקום להשקיע מאמץ עצום בהנפשות מורכבות מדי ובאפקטי ריחוף שאולי לא יעבדו על כל מכשיר, עדיף להשקיע את הזמן הזה בשיפור ממשק המשתמש וה-UX עבור כולם.

שמירה על עקרונות העיצוב הרספונסיבי פירושו שהאתר שלך יהיה ידידותי למשתמש ויציע חוויה אופטימלית בכל מחשבים שולחניים וניידים.

5. שמור על טיפוגרפיה עקבית

כשאנחנו יושבים לקרוא ספר, אנחנו מצפים שכל עמוד יפעל לפי תחושת סדר. הטקסט יהיה באותו גודל, מוגדר עם מרווח מדויק, ויפעל לפי אותו פורמט חוזר. תחושת ההתאמה הזו מחזיקה אותנו מעורבים, ומציעה חוויה בלתי פוסקת בקריאה דרך דפי הספר.

באופן דומה, גם הטיפוגרפיה בעיצוב אתרים צריכה להיות בעלת תחושה של סדר ועקביות. כותרות, טקסט גוף, קישורים וטקסט אחר צריכים לפעול לפי אותו סגנון מדף אחד של אתר אינטרנט לאחר. בנוסף, ריפוד, מרווח בין שורות, גודל, צבע ומשקל צריכים להיות זהים עבור סוג נתון של תוכן.

אנחנו מעריצים של הקמת דף מדריך סגנון אוניברסלי עבור כל אתר שאתה יוצר. על ידי כך, אתה יכול לוודא שהטיפוגרפיה עקבית בכל עיצוב אתרים.

6. גיוון

אנשים הנוחתים בדף הבית מגיעים ממגוון של רקעים, עדות, מגדרים, יכולות וגילאים. להיות מעצב אתרים טוב פירושו ליצור חווית משתמש מסבירת פנים לכולם. בבחירת צילום ואיורי דמויות, ודאו שהם מייצגים אנשים מתחומי חיים שונים.

שרנו את השבחים למחולל האיור החופשי של פבלו סטנלי, Humaans , בעבר. זוהי דרך פשוטה למלא את העיצוב שלך במגוון רחב של אנשים.

קשור: 10 עורכי התמונות אונליין (בחינם) הטובים ביותר לשנת 2022

7. הגדירו מי אתם כמעצבים

זה לא נדיר שלמעצבים יש ערכות מיומנויות רב-גוניות הכוללות ממשק משתמש, UX והיבטים אחרים של יצירת אינטרנט. לעתים רחוקות יש למעצב אתרים מיקוד יחיד בעבודה על פרויקטים.

עם זאת, מכיוון שיש כל כך הרבה היבטים שונים לעיצוב, זו משימה בלתי אפשרית להיות מיומן בכל דבר. למעצבים חשוב לעסוק בהיבטים של עיצוב שמרגשים ומעניינים אותם באופן אישי. מעצבים טובים יודעים שיש להם התמחויות, והפיכתם למומחים בהתמחויות אלו, עוזרים לייחד את עבודתם ולהפוך אותם לאטרקטיביים יותר עבור לקוחות פוטנציאליים.

למרות שמעצבים רבים מוצאים את עצמם מקפצים מסוג אחד של פרויקט לאחר בתחילת הקריירה שלהם, עם התקדמות, צמיחה והתבוננות פנימית, מציאת נישה הופכת קלה יותר.

כדי להתחיל, גלה איזה סוג של עסקים או לקוחות עושים אותך הכי שמח לעבוד איתם. אם אתה בעניין של טכנולוגיה, אולי תרצה לחפש חברות SaaS, סטארט-אפים ואחרים בתחום הדיגיטלי. אם אתה חובב אוכל, אולי תמצא עיצוב אתרי מסעדות בהתאמה מושלמת להערכה הקולינרית שלך.

כדי להגדיר את עצמך כמעצב משתרע גם על האסתטיקה האמנותית שלך. בין אם אתם נהנים מעיצובים מינימליסטיים בעיצוב מדויק ובין אם אתם אוהבים לדחוף את הגבולות עם עיצוב מופשט וקונספטואלי, דאגו שיהיה לכם קול עיצובי ייחודי משלכם.

להכיר את עצמך כמעצב יקל עליך למצוא את הפרויקטים שאתה רוצה לעבוד עליהם ואת האנשים שאתה רוצה לעבוד איתם. 



סגור לתגובות