30 טיפים מטורפים לעיצוב גרפי שמעצבים מקצועיים לא רוצים שתדע



כמעצב, אתה יכול לספר את הסיפור שלך בצורה יצירתית עם צבעים, גופנים, אלמנטים, טקסטורות וכל האלמנטים הגרפיים.

להיות מעצב גרפי זה הרבה יותר ממה שנראה לעין. זה לשמוע על רעיון ולהפוך אותו לסיפור. משהו שיעביר את הרעיון המרכזי ושאנשים יהדהדו איתו.

כמעצב, אתה יכול לספר את הסיפור הזה בצורה יצירתית עם צבעים, גופנים, אלמנטים, טקסטורות וכל האלמנטים הגרפיים.

כל עיצוב הוא יצירת אמנות חדשה וייחודית שנולדה לעולם הזה, ולמרות שיש לך הזדמנות להיות יצירתיים ולעשות את בחירות הסגנון שלך, יש כמה טיפים ועקרונות בסיסיים לעיצוב גרפי שכל מעצב צריך לדעת. 

בדיוק מסיבה זו, יצאתי למסע חיפושים ודיברתי עם הרבה מעצבים גרפיים מקצועיים שונים ושאלתי אותם מאילו טיפים לעיצוב גרפי הם חיים ומה הם ישתפו עם עמיתיהם המעצבים.

לאחר שאספתי המון דעות שונות ויסודות עיצוב גרפי, הגעתי לרשימה של 30 טיפים לעיצוב גרפי שתוכלו להתחיל ליישם בפרויקטי העיצוב הנוכחיים והעתידיים שלכם.

30 טיפים לעיצוב גרפי מאנשי מקצוע

אז ללא עיכובים נוספים, בוא פשוט נקפוץ ישר פנימה כדי להתחיל ללמוד על טכניקות שצריך לבצע כדי להשיג  עיצוב גרפי מעולה .

1. הגבל את מספר הגופנים שבהם אתה משתמש

זה עשוי להיות הטיפ הנפוץ ביותר שקיבלתי מהמעצבים שדיברתי איתם. הם מאוד מעודדים להשתמש בפונטים שונים בעיצוב אחד, אבל לא להגזים.

אתה תמיד רוצה לוודא שהגופנים שלך עובדים טוב ביחד ולנסות להגביל את מספר הגופנים שבהם אתה משתמש לשלושה או פחות. נסה ושחק עם הגופנים שכבר יש לך בתוכנה שאתה עובד איתה, או שאתה תמיד יכול להוריד בחינם מאתרי גופנים מוכרים.

2. שנה את הגודל והגובה של הטקסט שלך כדי שיתאים בצורה מושלמת לעיצוב שלך

30 טיפים מטורפים לעיצוב גרפי שמעצבים מקצועיים לא רוצים שתדע

אתה תמיד יכול לשחק עם הטקסט שמכוסה על התמונה. ניתן להגדיל או להקטין את גובה השורות והמרווח בין האותיות כדי ליצור “אפקט קופסה”. בתמונה זו, ניתן לראות שגובה הקו הצטמצם באופן משמעותי, והגודל הועלה באופן אקספוננציאלי.

ודא שמיקום הטקסט שלך נעים להסתכל עליו, ואתה מנסה להשיג סימטריה עבור אפקט זה.

3. השתמשו בגופנים מנוגדים כדי לבלוט – הם יוצרים את הזוג המושלם

כאשר מעצבים, המטרה היא למשוך את תשומת הלב של מישהו ולהציג בפניו את מה שאתה מנסה לומר. אתה יכול לעשות הצהרה גדולה על ידי שימוש בטריקים קטנים, השתמש בגופנים מנוגדים. לדוגמה, אתה יכול להשתמש בגופן sanserif מודגש עם גופן קורסיבי ורומנטי כדי להראות לאנשים את מצב הרוח של הטקסט.

4. אל תפחד ללכת בגדול

בעת בחירת אלמנטים לעיצוב שלך, זכור: חפצים גדולים יותר מושכים יותר תשומת לב מחפצים קטנים יותר. אם אתה משתמש במספר אלמנטים, ודא שהאובייקט העיקרי שלך גדול יותר מהאחרים, מכיוון שעינו של הצופה שלך תימשך אוטומטית לאובייקט הגדול מבין שניים. קנה קנה מידה של כל האלמנטים של העיצוב שלך: טקסט, אלמנטים, כפתורים, הכל .

5. עקוב אחר הטקסט שלך – תן לכל אות את המרחב האישי שלה

אתה צריך לתת לכל אות קצת מרחב אישי ולתת להם את המקום לנשום. מלבד בדיחות, ריווח אותיות וטיפוגרפיה גרעינית היא עניין ענק. זה באמת יכול ליצור או לשבור עיצוב. לחלק מהגופנים, כברירת מחדל, יש מרווח אותיות מוזר, אבל למרבה המזל זה משהו שאתה יכול לטפל בו ולטפל בעצמך כמו מקצוען.

הגדל או הקטן את מרווח האותיות בהתאם למצב ונסה, נסה שוב עד שזה נראה נכון, ולכל אות יש את הנקודה המושלמת משלה.

6. השתמשו בצבעים מנוגדים 

הפכים מושכים, וזו עובדה. זה בטבע שלנו להתעניין ביוצא דופן, ולכן שימוש בצבעים מנוגדים בעיצוב גרפי הוא חובה. זה מושך את העין, זה נותן אמירה, זה עיצוב גרפי מרשים.

7. השתמש בחלל לבן כאשר אתה יכול

כמו שאומרים, פחות זה יותר. לפעמים, אינך צריך להוסיף טונות של צבעים, אלמנטים או גופנים כדי להעביר את המסר שלך. דיברתי עם מעצב אחד במיוחד, והוא אמר שאתה צריך להשתמש בחלל לבן בכל פעם שאתה יכול. כשאתה משתמש בחלל לבן, אתה מונע מהמסר שלך ללכת לאיבוד בתוך הכאוס והרעש של העיצוב שלך.

החלל הלבן הוא אלגנטי, פשוט, אבל מתוחכם ויפה. והדבר הגדול בטכניקה הזו הוא שזה כמעט פחות עבודה בשבילך! אבל שוב, מתי מעצב אי פעם לא עובד?

8. היו עקביים בעיצוב שלכם

עקביות היא הדבר היחיד שיכול לקחת את כל האלמנטים השונים בעיצוב שלך , ולקשר את כולם יחד ולגרום להם לעבוד. במסע פרסום, חיוני שאנשים יתחילו לחבר 2 ו-2 ולהתחיל לזהות את המטרה שלך. עקביות מעוררת עניין של אנשים.

אז הישאר עקבי בצבעים שלך. השתמש בפלטות צבעים בעיצובים שלך ובגודל הטיפוגרפיה, המרווח והמיקום שלך. כאשר העיצוב שלך עקבי, הלקוח שלך ישמח.

9. השתמש בעיצוב שטוח לטובתך

בניגוד למה שנהוג לחשוב, אינך צריך לעבוד בלילות ושעות אינסופיים כדי ליצור עיצוב פנטסטי על ידי שימוש באלמנטים תלת מימדיים מסובכים. עיצוב שטוח הוא החבר שלך. תזכור את זה. והדבר הגדול בעיצוב שטוח הוא שהוא הפך ליותר ויותר פופולרי עם השנים, וזו בשורה מצוינת למעצב המתחיל והמתקדם.

10. תן לטקסט שלך מבנה טוב

פינטרסט

השתמש בכלי היישור בכל תוכנה שבה אתה משתמש לטובתך. בכל פעם שאתה מוסיף טקסט לעיצוב הגרפי שלך, הקפד ליישר אותו עם אלמנטים אחרים בעיצוב שלך כדי להפוך אותו לנעים חזותית.

על ידי יישור הטקסט שלך ומתן לו מבנה יפה, זה יגדיל את קריאות הצופה שלך. כמו כן, הקפד לשמור על הטקסט שלך למינימום, כי טווח הקשב של הצופים יכול, למרבה הצער, להיות קצר מאוד.

11. אייקונים, אייקונים, אייקונים

dribbble

על ידי שימוש בסמלים, אתה יכול להוביל את תשומת הלב של הצופה מתי שתרצה. אייקונים לא חייבים להיות מוגבלים לסמלים מפורסמים כמו טוויטר או אינסטגרם. אתה יכול להשתמש באייקונים מכל הסוגים כדי לתת לך את הפיצה הוויזואלית הנוספת. אתה יכול ליצור אייקונים משלך שהם פשוטים בשחור-לבן או בצבעים עזים.

הפוך אותם לעיצוב שטוח או תלת מימד. שלב אותם בעיצוב שלך כדי להגדיל את הערך האסתטי של העיצוב שלך ולשפר את חוויית הצופה בזמן שהם עוסקים בעיצוב הגרפי הנהדר שלך.

12.תחושה

לא רק שאתה יכול להנחות את עיני הצופה לנקודת מוקד באמצעות אייקונים, אלא שאתה יכול לעשות את אותו הדבר באמצעות קווים בעיצוב גרפי . אתה יכול גם ליצור תחושה של מידור עם קווים. אם יש לך עיצוב מינימליסטי, רעיון טוב יכול להיות להוסיף כמה קווים לעומק וליצור עניין בקרב הצופה.

13. השתמשו בפלטת צבעים

dribbble

בהקשר של עקביות, עקביות צבע היא חובה. אם אתה לא מנסה ליצור ניגודיות מטורפת בעיצוב שלך, אז רעיון מצוין יהיה לך להשתמש בפלטת צבעים לאורך כל העיצוב שלך. זה יעניין את הצופים באופן לא מודע וגם מאוד נעים להסתכל עליו.

כל עוקף יעצור לראות את מה שיש לך לראות, גם אם העיצוב שלך לא קשור אליהם, בגלל העובדה הפשוטה שהוא יפה למראה. אז הרעיון המרכזי כאן הוא בעצם: בבקשה אנשים, למען האהבה לעיצוב גרפי טוב, השתמשו בפלטת צבעים.

14. צור היררכיה ויזואלית

כשמדובר בעיצוב גרפי בהיררכיה, חיוני לדעת מה סדר החשיבות. היררכיה בעיצוב גרפי עוזרת לצופים לראות פריסה ברורה של מה שאתה רוצה להציג, וזה מקל עליהם להבין. זה חשוב מכיוון שטווח הקשב הממוצע, אם אנחנו באמת דוחפים אותו, הוא כשמונה שניות. לכן, אתה צריך להיות בטוח שהעבודה שלך הגיונית, ובכל זאת היא עדיין מעניינת.

15. התאם את רמות התמונה והרקע כדי שהטקסט יבלוט

בדיוק כמו בתמונה שבה דיברנו על שימוש במספר פונטים. בכל פעם שאתה שם טקסט על גבי תמונה, חשוב שהצופים שלך יוכלו להבין את הטקסט, ולפעמים זה אומר להחיל טשטוש גאוסי או לבטל את הרוויה של התמונה כדי שהטקסט יהיה קריא.

16. תמיד תחשוב על הקהל העיקרי שלך

כמו פעמים רבות בחיים, פשרה יכולה להיות התשובה. בכל פעם שאתה יוצר עיצוב, אתה צריך לחשוב למי אתה עושה את העיצוב. ולפעמים זה אומר לצאת מאזור הנוחות שלך כדי לשמח את הלקוח שלך. וזה לא תמיד דבר רע; זה בהחלט מגביר את היצירתיות שלך ודוחף את הגבולות שלך.

17. שמור על דברים פשוטים

אולי אתה מפחד לנסות עיצוב מינימליסטי כי אתה חושש שהוא פשוט מדי. אבל אני כאן כדי להגיד לך שאתה יכול לקבל עיצוב מינימליסטי מבלי להיות משעמם. הבא את העיצוב שלך לחיים עם פופ קטן של צבע או גופן פאנקי. אבל לפעמים, פחות זה יותר, וזו סגולה לחיות לפיה.

18. הגדירו את מצב הרוח והאווירה

כשאתה יוצר את העיצוב שלך, אתה חייב לשאול את עצמך, “מהו טון הדיבור או האווירה שאליו אני הולך?”. זה יקבע עבורך הרבה דברים, כמו האלמנטים שבהם אתה הולך להשתמש, ערכת הצבעים שאתה צריך ללכת איתה, ועוד כל כך הרבה דברים אחרים. קבע את מצב הרוח של העיצוב שלך, ואז התחל לקבל החלטות חשובות.

19. משפחות גופנים רוצות להישאר ביחד

אם אתם רוצים לתבל את הטקסט בעיצוב הגרפי שלכם, אבל לא רוצים לעבור תהליך של מציאת פונט אחר שיעבוד טוב ביחד עם זה שכבר קיבלתם, אז יש לי את הפתרון בשבילכם.

כל מה שאתה צריך לעשות הוא להשתמש בגרסאות במשפחת הגופנים. נניח שאתה משתמש ב-Helvetica בעיצוב שלך. כל מה שאתה צריך לעשות כדי לתבל את הדברים הוא להשתמש באחיו Helvetica נועז. ואז אחותו נטוי. 

20. ברר את העובדות שלך

לפני שאתה מתחיל לעצב משהו עבור לקוח, עשה את המחקר שלך. אני לא יכול להדגיש את זה מספיק. תסתכל סביב המתחרים שלך, ראה מה הם עושים, ואז תהיה טוב מהם. 

21. מודגש מודגש

התבלט מהקהל והיה שונה – היו נועזים . לפעמים אתה צריך לחשוב מחוץ לקופסה ולשאול את עצמך איך אתה יכול להיות שונה ונועז. לפעמים זה אומר להשתמש בצבעים מנוגדים כדי ליצור דרמה בעיצוב הגרפי שלך, ולפעמים זה אומר להשתמש בטקסט שבאמת פשוט קופץ לך. הבחירה היא שלך, אבל כל בחירה שתבחר, תעשה אותה נועזת.

22. תהיה שונה

זה לגמרי בסדר לעקוב אחר טרנדים. אבל למה להיות כמו כולם כשאתה ממש לא חייב להיות? במקום להיות בדיוק כמו כולם ולעקוב אחר טרנדים מרכזיים, הסתכלו על טרנדים, למדו אותם, תקבלו מהם השראה, אבל תנו לזה טוויסט משלכם שגורם לכם להתבלט ולהיות בעל תוכן מוכר.

23. אסתטיקה

אתה יודע את זה כמוני, אסתטיקה זה הכל . לפעמים זה אומר ליישר את הטקסט שלך עם תמונת הרקע. אז אם התמונה שלך מלוכסנת, אז הטקסט שלך צריך להיות בעקבותיו. יישר את הצורות והאובייקטים שלך אם אתה צריך. זה ייתן לך את האווירה האסתטית הזו שאתה והצופים שלך מחפשים.

24. היו שקופים

תהיה שקוף. היום, הציטוט הזה יחול לא רק עליך כמעצב, אלא גם על הגופנים שלך. לפעמים, אתה לא רוצה שהטקסט שלך יוריד מהתמונה שלך, אבל עדיין יש לך מסר גדול ומודגש שאתה צריך להעביר.

הנה התשובה בשבילך: השתמש בגופנים שקופים. השתמש בכל גופן שתבחר, ואז פשוט שנה את רמות האטימות, כדי להמשיך לראות את הטקסט, אבל כדי לא לקחת מהתמונה.

25. תתעסק בזה

creativeboom

זה אחד מהמועדפים עליי. הרעיון הזה כל כך כיף ומשוגע שהוא משמח אותי. ואני בטוח שזו האווירה שתיקלט על ידי כל הצופים שלך. הגופן הזה שונה ומוציא אותך צעד אחד מאזור הנוחות שלך.

אתה יכול לעשות זאת עם כל גופן שתבחר על ידי הקלדה בנפרד של כל אות, בחירת הגודל והסיבוב שלה, ולאחר מכן הצבתה לפי סדר המילה. בהחלט, טכניקה לזכור ושתוכל לנסות בפרויקט מהסוג הנכון.

26. רשום את הרעיונות שלך

יצירתיות לא תמיד שימושית, אבל אתה יודע מה יכול להיות? מחברת מלאה ברעיונות. התחל לסחוב מחברת שרבוטים קטנה ורשום ושרטט את רעיונות העיצוב שלך כשהם מגיעים אליך. מי יודע, אולי תקבלו השראה בזמן שאתם מסתובבים בעיר ולא תרצו לפספס את ההזדמנות לרשום את הרעיון הגדול הבא שלכם.

27. צור עיצוב ליום לתרגול

כל יום הוא יום חדש עבורך להשתפר ולהיות אתה טוב יותר, מעצב טוב יותר. לא משנה איך אתה מרגיש, מהיום והלאה, אתה צריך ליצור עיצוב אחד ביום, לא משנה כמה פשוט או מורכב. פשוט תנו לגלגלים שלכם להסתובב ולתת ליצירתיות לזרום מעט בכל יום כדי שתוכל להיות בקשר טוב יותר עם הצד המעצב שלך.

28. קח הפסקה

כמו בכל מצב בחיים, אתה יכול לשרוף. לפעמים, כשאתה באזור, אתה צריך להקפיד לצאת החוצה, לקחת הפסקה יצירתית ולתת למוח שלך לנוח. או אולי אתה במצב הפוך.

אתה יושב ליד המחשב שלך, אבל שום רעיונות לא מגיעים. לכו לקחת כוס מים או כוס קפה וצאו החוצה לטיול קטן ותנו לסוללות להיטען מחדש. זרימת היצירתיות תחזור אליכם. פשוט תנוח ואז תחזור אחורה. יש לך את זה.

29. צור חוקים משלך

אין כללים לעיצוב. לכל מעצב מגיעה הזכות להיות עצמו באופן אותנטי. ברור שאתה יכול לקחת עצות מאחרים ולעקוב אחר טרנדים, אבל אתה קובע כללים יצירתיים משלך. אנשים יכבדו את האותנטיות שלך, ועם זה, אני מגיע לטיפ האחרון שלי לעיצוב גרפי.

30. תהיה עצמך

זה בהחלט הטיפ הכי טוב שכל מעצב או כל אדם יכול לתת לך אי פעם. תהיה אותנטי אתה! יש רק אחד אתה בעולם הזה, ואתה לא צריך להיות כמו אף אחד אחר, כי כולם כבר תפוסים.

אני מקווה שהמאמר הזה נתן לך השראה וגרם לך להתרגש להגיע לעיצוב בהקדם האפשרי!