מדריך: איך לחתוך תמונה בצורת עיגול בפוטושופ (כולל סרטון)



נמאס לך לחתוך את התמונות שלך כמלבנים ומרובעים? למד איך לחתוך תמונה בצורת עיגול בפוטושופ, וכיצד לשמור את העיגול עם רקע שקוף כך שהתמונה תיראה נהדר בעיצוב או באינטרנט! הדרכה שלב אחר שלב.

כשחותכים תמונות בפוטושופ, אנחנו בדרך כלל חושבים על מלבן או ריבועים. הסיבה לכך היא שלכלי החיתוך בפוטושופ אין אפשרויות אחרות. אבל מי אמר שאנחנו צריכים להשתמש בכלי החיתוך? פוטושופ מקלה באותה מידה על חיתוך תמונות באמצעות כלי בחירה. וכדי לחתוך תמונה במעגל, הכלי ה-Elliptical Marquee Tool הוא כל מה שאנחנו צריכים.

במדריך זה, אני מראה לך איך לחתוך תמונה בצורת עיגול בפוטושופ, וכיצד לשמור את העיגול עם רקע שקוף כך שתוכל למקם אותו בכל עיצוב או להעלות אותו לרשת!

כך תיראה התמונה החתוכה בעיגול כשנסיים, עם פינות שקופות כך שהיא תעבוד על כל רקע. לפניך יש סרטון הדגמה, העזר במדריך הכתוב תחת הסרטון.

קשור: 10 אתרים | אפליקציות – חיתוך תמונה לעיגול אונליין חינם

איך חותכים תמונה בפוטושופ: סרטון הדגמה כולל מדריך:

איך לחתוך תמונה בצורת עיגול בפוטושופ

איזו גרסה של פוטושופ אני צריך?

השתמשתי בפוטושופ 2021 אבל כל גרסה עדכנית. 

שלב 1: פתח את התמונה שלך

התחל בפתיחת התמונה שלך בפוטושופ. אני אשתמש בתמונה זו מ-Adobe Stock:

שלב 2: בטל את נעילת שכבת הרקע

בחלונית Layers , התמונה מופיעה בשכבת הרקע. (ראה סרטון מלא למעלה להבנת המדריך)

לפני חיתוך התמונה לעיגול, יש להמיר את שכבת הרקע לשכבה רגילה. הסיבה לכך היא שהאזורים מסביב למעגל יצטרכו להיות שקופים, ושכבות רקע אינן תומכות בשקיפות.

כדי להמיר את שכבת הרקע לשכבה רגילה, פשוט לחץ על סמל הנעילה שלה . אם אתה משתמש בגרסה ישנה יותר של פוטושופ ולחיצה על סמל המנעול לא עובדת, לחץ והחזק את מקש Alt (Win) / Option (Mac) במקלדת ולחץ פעמיים על שכבת הרקע:

פוטושופ משנה את שם שכבת הרקע ל”שכבה 0″ ואנחנו מוכנים לחתוך את התמונה לעיגול. (ראה סרטון למעלה)

שלב 3: בחר בכלי ה-Elliptical Marquee Tool

בחר בכלי ה- Elliptical Marquee מסרגל הכלים . כברירת מחדל, הכלי ה-Elliptical Marquee מסתתר מאחורי הכלי Marquee המלבני. אז תצטרך ללחוץ באמצעות לחצן העכבר הימני (Win) / Control-ללחוץ (Mac) בכלי Marquee המלבני ולאחר מכן לבחור בכלי ה-Elliptical Marquee מהתפריט:

שלב 4: צייר מתאר בחירה מעגלי

לחץ על התמונה שלך והתחל לגרור מתאר בחירה אליפטי. כדי לאלץ את מתאר הבחירה למעגל מושלם, הקש והחזק את מקש Shift במקלדת תוך כדי גרירה.

אל תדאג לגבי מיקום המעגל בתוך התמונה בצורה מדויקת. נעביר אותו למצב בשלב הבא. לעת עתה, רק ודא שהעיגול גדול מספיק כדי להקיף את האזור שאתה רוצה לשמור.

כשתסיים, שחרר את לחצן העכבר ולאחר מכן שחרר את מקש Shift. הקפד לשחרר תחילה את כפתור העכבר, ולאחר מכן את מקש Shift, או שמתאר הבחירה יחזור לצורה אליפטית חופשית:

שלב 5: מיקום מחדש את מתווה הבחירה

כדי למקם מחדש את מתאר הבחירה סביב הנושא שלך, לחץ בתוך קו המתאר וגרור אותו למקומו. כאן אני מזיז אותו למרכז את פניה של האישה בתוך המעגל. זה האזור שאני רוצה לשמור. שאר התמונה מחוץ לעיגול ייחתך.

שימו לב שבצילום המסך למטה, קו המג’נטה העובר מלמעלה למטה דרך התמונה הוא רק אחד מהמדריכים החכמים של פוטושופ, מה שאומר לי שמתאר הבחירה מרוכז כעת אנכית במסמך. מדריכים חכמים נעלמים כאשר אתה משחרר את לחצן העכבר:

שלב 6: הפוך את הבחירה

הבעיה היחידה היא שבחרנו את השטח בתוך המעגל, כאשר מה שאנחנו באמת צריכים זה לבחור את כל מה שמחוץ למעגל, שכן זה השטח שאנחנו רוצים לחתוך ממנו.

כדי לתקן זאת, הפוך את הבחירה על ידי עלייה לתפריט הבחירה בשורת התפריטים ובחירה בהיפוך.

שלב 7: מחק את התמונה מחוץ למעגל

לאחר מכן עם הבחירה הפוכה, מחק את האזור סביב העיגול על ידי לחיצה על מקש Backspace (Win) / Delete (Mac) במקלדת שלך. האזור שנמחק מוחלף בתבנית דמקה , כך פוטושופ מייצגת שקיפות.

אם האזור שנמחק הופך לבן במקום שקוף, או ש- פוטושופ פותחת את תיבת הדו-שיח מילוי, סביר להניח שזה בגלל ששכחת לבטל את הנעילה של שכבת הרקע בשלב 1:

אנחנו לא צריכים יותר את מתווה הבחירה שלנו, אז הסר אותו על ידי עלייה לתפריט בחר ובחירה בבטל בחירה.

שלב 8: חתוך את האזורים השקופים

כדי לחתוך את התמונה מסביב לעיגול ולחתוך את האזורים השקופים, עבור לתפריט תמונה ובחר Trim :

לאחר מכן בתיבת הדו-שיח Trim, בחרו ב- Pixels שקופים בחלק העליון, וודאו ש- Top , Bottom , Left ו- Right נבחרו כולם בחלק התחתון.

לחץ על אישור כדי לסגור את תיבת הדו-שיח Trim, ו-פוטושופ תקצץ באופן מיידי את האזורים השקופים שמסביב, ומשאיר אותנו עם התמונה שלנו חתוכה כעיגול.

מכיוון שהפינות שקופות, כל רקע שאנו מניחים עליו את התמונה יופיע דרך הפינות בזמן שהתמונה בעיגול תישאר גלויה:

קשור: 10 אתרים | אפליקציות – חיתוך תמונה לעיגול אונליין חינם

שלב 9: שמור את התמונה כקובץ PNG

כדי לשמור על הפינות הללו שקופות, עלינו לשמור את התמונה בפורמט קובץ התומך בשקיפות. פורמט JPEG לא, אבל PNG כן. ו-PNG נתמך באופן נרחב בדפדפני אינטרנט, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת.

כדי לשמור את התמונה כקובץ PNG, עבור לתפריט קובץ ובחר שמור בשם :

בגרסאות העדכניות ביותר של פוטושופ, תישאל אם ברצונך לשמור את הקובץ במחשב שלך או כמסמך ענן . בחר שמור במחשב שלך :

לאחר מכן, בתיבת הדו-שיח שמירה בשם, הגדר את האפשרות עיצוב ל- PNG . תן שם לקובץ שלך, בחר היכן ברצונך לשמור אותו ולאחר מכן לחץ על שמור :

לבסוף, באפשרויות פורמט PNG, בחר בגודל הקובץ הקטן ביותר ולאחר מכן לחץ על אישור כדי לשמור את התמונה.