35 אתרי מאגר (סטוק) תמונות וקטורים להורדה חינם



איפה אפשר למצוא תמונות וקטוריות מהנות וחינמיות? 35 אתרי מאגר תמונות וקטורים האלה עשויים להכיל בדיוק את מה שאתה צריך.

אתר הקטורים האלה הם כל כך טובים שהבחירה תהיה כל כך קשה.

ניתן להשתמש בהם בממשק המשתמש שלך, אתה יכול להשתמש בהם בדף נחיתה, מוצר או באתר שלך. קל לשים אותם על מוצרים וסחורה. צוותי עיצוב רבים משלבים אותם ב- high-fidelity wireframes שלהם כדי לקבל תחושה מציאותית יותר.

לכבוד התמונה הווקטורית הצנועה, אתר שומכר העלה רשימה שימושית של אתרי התמונות הווקטוריות החינמיות המועדפות עלינו, יש לציין שהם ברמה הגבוה ביותר . כאן תמצאו קצת מכל דבר כך שלא תצטרכו עוד להקדיש שעות לחיפוש באינטרנט אחר התמונה הווקטורית שאתם רוצים. הכל כאן. בוא נמשיך.

35 אתרי מאגר לתמונות וקטוריות מדהימות בחינם

1. Freepik

Freepik מתגאה בלמעלה מ-800,000 וקטורי איור בחינם. יש הכל לבחירה. אתה צריך חיות? מה לגבי צלליות? אתה תמצא אותם ב- Freepik.

35 אתרי מאגר תמונות וקטורים להורדה חינם
מאגר תמונות וקטור מעוצבות חינם

ניתן להוריד את הקבצים במגוון פורמטים: AI, SVG או EPS. והדבר הכי טוב בתמונות ה- וקטור החינמיות של Freepik? אינך צריך לספק ייחוס כלשהו. אתה רק צריך ליצור חשבון, ואז להתחיל להוריד איורים וסמלים, לשמור את המועדפים שלך בחשבונך.

2. unDraw

קתרינה Limpitsouni יצרה ספרייה של איורים מדהימים וניתנים להתאמה אישית ברישיון MIT . הם בחינם וגם אין צורך בייחוס.

האיורים הגחמניים והמהנים שלה הם גם SVG – ניתנים להרחבה בכל גודל מבלי לאבד מהאיכות.

התמונות הווקטוריות החינמיות הללו נוגעות בכל נושא שניתן להעלות על הדעת, החל מ-SVG המייצגים תשלומים מקוונים ונתונים פרטיים, ועד כדורגל וברמה איכותית. אקלקטי בלשון המעטה!

אתה אפילו יכול להיעזר במחולל תמונות הצבע שהיא מספקת באתר. אתה יכול ממש לשנות את ערכת הצבעים הראשית כדי להתאים את זהות המותג שלך.

3. Pixabay

Pixabay הוא מנוע חיפוש תמונות נוסף עם המון וקטורים של איורים בחינם. Pixabay גם אוסף תמונות מאתרים חינמיים אחרים, מה שהופך את האוסף שלהם לגדול עוד יותר.

תמצא מגוון גדול של תמונות וקטוריות בחינם, החל מתמונות מצוירות ועד איורי אובייקטים ואייקונים לעיצוב כפתורי אתר אינטרנט.

כל התמונות הווקטוריות הללו זמינות הודות לקהילה של קריאייטיבים שתורמים באופן קבוע את העיצובים הווקטוריים שלהם, כולם ללא זכויות יוצרים – אפילו לשימוש מסחרי.

4. VectorStock

Vector Stock הוא ביתם של למעלה מ-200,000 סטוק תמונות וקטור בחינם. אתה יכול למיין אותם לפי ההעלאות האחרונות או לפי וקטורים מגמתיים. כמו באתרים האחרים, הפורמטים כוללים: AI, EPS, PDF ו-JPG. הכל בחינם, הכל שלך. עם זאת, וקטורי ההמחשה מיועדים לשימוש אישי בלבד, וזה מעט מגבלה עבור מעצבים עצמאיים.

תצטרך לספק ייחוס אם אתה מתכוון להשתמש באחת מהתמונות הווקטוריות החינמיות שאתה מוצא באתר זה.

נגיעה נחמדה לארכיטקטורת המידע באתר זה היא העובדה שעל כל וקטור המוצג בדף הבית, אתה יכול ללחוץ על “הצג דומה” כדי לראות עוד כמו זה. אתה יכול לראות ערפד ואז לחפש באופן מיידי יותר תחת הנושא של ליל כל הקדושים.

5. Flaticon

אם אתה רוצה גישה לסטוק של יותר ממיליון אייקונים וקטורים אז Flaticon הוא הדבר הטוב ביותר שלך. יש לו אוספים מקובצים בחבילות, לגלישה קלה, או שאתה יכול לבחור לראות את החבילות הטובות ביותר של החודש.

יש את כל מכלול הסמלים: אסטרטגיה וניהול, ידידות, מסחר אלקטרוני, שיווק וקידום אתרים… בשם זה, ל-Flaticon יש את זה. למעשה, הוא אפילו מתיימר להיות מסד הנתונים הגדול ביותר באינטרנט של אייקונים חינמיים!

זהו משאב נהדר שיש לך אם אתה מעצב סוג כלשהו של מוצר עתיר נתונים, כגון עיצובי לוח מחוונים .

6. Openclipart

Openclipart מעצבת את עצמה כקהילת האמנים הגדולה ביותר שמייצרת את הגרפיקה המקורית החינמית הטובה ביותר לשימושך מכל סיבה שהיא. לא רע. בנוסף, כל הדברים הטובים ב-Openclipart נמצאים בנחלת הכלל.

נוסף על כך, הם מוסיפים תמונות וקטוריות חדשות בחינם לאוסף שלהם באופן קבוע, שומרים על רעננות הספרייה ומבטיחים שתמיד תהיה לך גישה לעיצובים העדכניים ביותר.

זה בהחלט המקום לבוא אם אתה יותר בשוק של ציורים וסקיצות לרקע לאתר או למקם בתוך טקסטים, בניגוד לאיקונים.

7. Vector4Free

Vector4Free הוא האח הקטן של אתרי תמונות וקטור בחינם. אין לו את האוסף הגדול ביותר באינטרנט, אבל יש לו אייקונים שימושיים. חלקם מקובצים לאוספים. אתה יכול לחפש באמצעות התגים או סרגל החיפוש כדי לקבל את מה שאתה מחפש.

התמונות הווקטוריות החינמיות שלהם מתווספות על ידי אמנים מכל העולם ונעות מקריקטורות קומיות לאייקונים ואיורים ניטרליים לעסקים ולטכנולוגיה.

ואתה רוצה לדעת את החלק הכי טוב? אין צורך בייחוס מכיוון שהם מופצים תחת הרישיון של Vector4free.

8. The Noun Project

The Noun Projectהוא מאגר מדהים של יותר ממיליון תמונות וקטוריות בחינם. יש לו טונות הניתנות להתאמה אישית וקלות להורדה. רוצה יותר שליטה על עיצובי ה-SVG שלך? בדוק את האתר הזה

אתה יכול גם להכניס את הסמלים לתוכנת Google Suite, כלומר תספק את מצגות עיצוב ממשק המשתמש הכי אלגנטיות במשרד. ואם אתה באמת מרגיש טכני, יש ממשק API של Noun Project זמין. מושלם עבור כל הרעיונות היצירתיים המטורפים שלך.

וכדי לעשות את זה אפילו טוב יותר, כל תמונה וקטורית חינמית היא ללא תמלוגים ובחינם, כלומר אתה יכול להוריד אותם לשימוש אישי, או אפילו מסחרי!

9. Vecteezy

ל- Vecteezy יש סטוק של למעלה מ-100,000 תמונות וקטוריות בחינם והיא טוענת שהיא הקהילה הגדולה ביותר של גרפיקה וקטורית בעולם.

יש לו מבחר טוב של תמונות וקטוריות ותמצא שם את מה שאתה מחפש. אתה יכול גם להגיב עלתמונות וקטור או איור ולתת ביקורת עיצובית – מושלם למעצבי וקטורים שרוצים משוב חינם, או למעצבים בעלי סיפורים שרוצים לתרגל קצת חונכות דיגיטלית.

רבות מהתמונות הווקטוריות החינמיות שתמצאו באתר זה מושלמות עבור רקעים, כותרות או תמונות גיבורות . זה גם מקום נהדר לבוא אליו אם אתה מחפש כפתורי כניסה ורכיבי ממשק משתמש אחרים.

עם זאת, זה לא הכל – המגוון שלהם מתרחב וכולל מזון, שתייה, עסקי צמחים ועוד רבים!

10. Brands of the World

אם אתה צריך לתפוס במהירות לוגו של מותג כדי לזרוק אותו לדף נחיתה, נותני חסות שייכנסו על גב חולצת טריקו או צריכים אחד להמלצה, עברו למותגים של העולם .

יש לו את האוסף הגדול ביותר של לוגו וקטור להורדה בחינם של החברות והמותגים בעולם.

מצא כל חברה מ-Sketch ועד Kuro Sumi סטודיו לקעקועים! יתרה מכך, אתה יכול לראות הערות וביקורות על כל אחד מהם, מה שהופך אותו למקום מצוין לבוא וללמוד או לתרגל קצת חונכות!

11. Iconmonstr

Iconmonstr מגניב כי הם מאפשרים לך לבקש אייקונים חסרים, כמו גם להצביע לחדשים.

כאן אתה יכול להוריד את כל התמונות בפורמט הרגיל כולל PSD. כאשר מורידים את התמונות הווקטוריות החינמיות שלהם, אתה יכול לבחור בין מילוי מודגש, אייקונים וקטורים כבדים, או אלה דקים וקלים עם עיצוב פשוט ומינימליסטי.

12. Pixeden

Pixeden נוצר כאשר זוג מעצבים ומפתחים היו צריכים מקום אחד לכל הכלים של המעצב המודרני.

באתר יש מבחר גדול של חומרים גרפיים לבחירה, כולל תמונות וקטוריות. יש גם קבצי מדגם, חבילות וקטוריות, ערכות אייקונים ואלמנטים אינפוגרפיים.

אנחנו גם אוהבים את Pixeden בגלל התמונות הווקטוריות החינמיות והמעשיות שלה, שימושיות לעיצוב ממשק משתמש באינטרנט. טווח הווקטור שלהם אפילו משתרע לצורות מצולעים תלת מימדיות!

13. Vector.me

ל- Vector.me יש הרבה וקטורים חינמיים. כל שעליך לעשות הוא להזין את מילות המפתח שלך, לחץ על חיפוש ודפדף עד שתמצא את מה שאתה מחפש. אתה יכול לחפש באמצעות וקטורים איור, לוגו ואייקונים ויש להם סטוק של יותר מ-280,000 לבחירה, כולם בפורמטים של AI, EPS, SVG ו-CDR.

אתה יכול למצוא כל וקטור חינמי שאתה צריך עבור עיצוב ממשק משתמש, עיצוב גרפי לפוסטרים, חולצות טריקו או כל מה שאתה מחפש.

14. Pimpmydrawing.com

Pimpmydrawing.com היא ספרייה חינמית של אנשים וצלליות הזמינות בפורמטים של AI ו-DWG.

מה שכיף ב-Pimpmydrawing.com (חוץ מהשם!) הוא התיאור של התמונות הווקטוריות. תיאור מועדף הוא תמונה של אישה הולכת:

“איכר הולך בצד במגפיים. היא נראית נינוחה. מניח שזה היתרון של מגורים בכפר… לא אומר שהיא עצלנית רק שהלחץ בערים שונה”.

אם אתם מחפשים קווי מתאר חופשיים של בני אדם, זה בהחלט המקום!

15. Reddit

בסדר, Reddit הוא לא המקום שבו בדרך כלל תמצא וקטורי איור. אבל, אם אתה מחפש ב-Reddit, תמצא לעתים קרובות משתמשים מפרסמים את עבודתם כדי שאנשים יוכלו להשתמש בהם בחינם.

למעשה, זה מקום מצוין לחפש בו קהילה שבה תוכל להצטרף לקבוצות משנה וקטוריות , למצוא אתרי תמונות וקטורים חדשים ולגלות טיפים כיצד ליצור ולערוך את ה-SVG שלך.

16. Freevector.com

Freevector.com יש הכל. לוגואים, וקטורי איור, ערכות אייקונים וקטגוריות כדי להקל על החיפוש. יש יותר מ-16,000 גרפיקה לבחירה ותוכל להירשם בקלות לפייסבוק בלחיצה אחת.

אם אתם מחפשים תמונות וקטוריות חינמיות שהן צבעוניות ומהנות, זה האתר שכדאי להגיע אליו. תמצאו כאן וקטורים שטוחים, תלת מימדיים, נועזים וגם בסגנון מצויר.

17. Streamline Icons

אימוג’י וקטור חינם, אתה אומר? תרשמו אותנו. Streamline Icons מתגאה בלמעלה מ-780 אמוג’י וקטור בחינם באתר האינטרנט שלו. אתה יכול להוריד את כולם בבת אחת או לדפדף כדי למצוא את מה שאתה מחפש. אלה יכולים להיראות נהדר בדף הצטרפות כדי לספק קצת אישיות.

ל-Streamline יש גם אוסף של 3,000 איורים וקטוריים שבהם תוכלו להשתמש גם באתרי אינטרנט, אפליקציות, שיווק וחומרי הדפסה.

התמונות הווקטוריות החינמיות הללו כוללות הכל, החל מגליפים נועזים ועד עיצובים גיאומטריים מינימליסטיים. ניתן להוריד כל איור וקטור בשלושה משקלים שונים: קל, רגיל ומודגש.

18. Shutterstock

קשה לטעות עם יותר מ-50 מיליון תמונות וקטוריות בחינם ללא תמלוגים! Shutterstock מציעה לך מגוון רחב של תמונות וקטוריות בחינם שיתאימו לכל המטרות. בין אם אתם מחפשים רקעים וקטוריים, קליפ ארט, אייקונים או וקטורי איור, תמצאו אותם כאן!

למעשה, יש לך הכל בהישג יד עבור עיצובי ממשק משתמש מלאים, עם לוגואים, טפטים, דוגמאות ואפילו מסגרות זמינות!

אנחנו גם חושבים שזה מגע נחמד שהם כוללים מדריך בסיסי המענה על כמה מהשאלות הנפוצות ביותר על תמונות וקטוריות וכיצד להתחיל איתן.

19. 123FreeVectors

בהנחיית Squarespace, 123FreeVectors מתגאה ביותר מ-100,000 תמונות וקטוריות חינמיות להורדה, בעיקר עבור רקעים. אם אתה מחפש תמונת גיבור חינמית או רקע נהדר עבור הבלוג או דף הנחיתה שלך, האתר הזה בהחלט שווה ביקור.

תמצא כל סוג של תמונת רקע וקטורית שאתה צריך עם עיצובים החל מדפוסים צבעוניים ועד סגנונות גיאומטריים. ובנוסף לכך, הם משתרעים על כל נושא שניתן להעלות על הדעת, החל מברשות Adobe Illustrator וכלה ברקע רפואי!

כשזה מגיע למתן קרדיט, תצטרך לבדוק את המקור המקורי של כל אחד מהם. למרבה המזל, הם מספקים קישור לכך מתחת לכל וקטור.

20. All-free-download.com

All-free-download.com מציע מזנון נחמד של תמונות וקטוריות בחינם. אם זה מגוון שאתה מחפש, זה בהחלט ראוי לעיון שלך! יש להם הכל, מקליפ ארט ועד אלמנטים של ממשק משתמש.

יש להם גם בנק שלם של אייקונים, החל מהנאה לעסקים, עיצוב שטוח ועד סקאאומורפי , וממונוכרום לצבעוני. החלק הכי טוב? הם לגמרי בחינם להורדה כקובצי JPG ולהשתמש בהם כרצונכם.

21. icons8.com

אם אתה ממש לחוץ בזמן, ל- Icons8 יש כלי Vector Creator המאפשר לך לעצב וקטור איור משלך ממאות אלמנטים חינמיים. כדי ללוות את זה, יש להם גם Ouch, תכונה שמאפשרת לבחור עוד מאות תמונות וקטוריות מעוצבות מראש מכמה מהאמנים הטובים ביותר ב-Dribbble לעריכה חופשית ב-Vector Creator.

למרות שה-Vector Creator הוא די בסיסי, זה שווה לנסות אם אתה ממהר וצריך לעצב עיצוב וקטור מושך את העין תוך כמה דקות. זה כל כך קל, אפילו אנשים שאינם יצירתיים יכולים להשתמש בו! אתה יכול להוריד את הקבצים בחינם בתור PNGs ברזולוציה נמוכה (מקשור חזרה לאתר שלהם, כמובן), אחרת, זה 9 $ לפופ עבור כל וקטור או 13 $ עבור מנוי חודשי עם הורדות ללא הגבלה.

22. Free Vector

וקטור חופשי הוא מקור נהדר לתמונות וקטוריות בחינם. האתר מכסה הכל מחבילות אייקונים שלמות ועד איורים ואמנות גרפית. הוא מציע סרגל חיפוש נהדר שיכול לעזור לקצץ בזמן החיפוש, עבודה עם מערכת תגים כדי לארגן את כל וקטורי ההמחשה הזמינים.

23. Deviant Art

Deviant Art הוא בהחלט אתר ייחודי, אפילו בין כל האפשרויות הנפלאות הללו לתמונות וקטוריות בחינם. האתר הספציפי הזה נועד להיות מקום לאמנות חדשנית באמת, שיוצרת מסד נתונים שהולך הרבה יותר מאשר אייקונים בעלי מראה תאגידי.

Deviant Art מציעה כל מיני איורים נפלאים וייחודיים, בכל מיני סגנונות אמנותיים. התמונות הווקטוריות כאן לא יתאימו לרוב פרויקטי עיצוב UX – אבל הן בהחלט יכולות להוסיף אישיות כמעט לכל דבר. המשמעות היא שאם צוות מעצבים רוצה ליצור משהו מחוץ לקופסה ולדחוף את הגבולות של UX קלאסי, Deviant Art היא אופציה נפלאה.

24. Public Domain Vectors

Public Domain Vectors מציע למעלה מ-65,000 תמונות וקטוריות בחינם שמעצבים יכולים להוריד בחינם. סוגי התמונות המוצעים יכולים להשתנות בין אייקונים לאיורים, כמו גם תמונות גרפיות מורכבות יותר. אנחנו אוהבים שיש כל כך הרבה מה לבחור, כאשר מערכת התגים שומרת על הכל מאורגן וניתן לגילוי.

25. FreeVectors.net

FreeVectors.net אינו מציע אפשרויות רבות כמו חלק מהאתרים הגדולים יותר ברשימה זו, אך זה עדיין ראוי לציון. נכון שהפלטפורמה מציעה הרבה תמונות וקטור להמחשה פרקטיים ומוחשיים יותר, כמו תוויות, תעודות או מדבקות. עם זאת, יש עדיין סוגים קלאסיים של תמונות וקטורים שמעצבים יכולים להשתמש בהם בעבודתם, מאייקונים ועד איורים מעשיים.

26. Vexels

Vexels הוא עוד מקום נהדר לקבל תמונות וקטוריות בחינם. זהו אתר נוסף שמכסה גם הרבה אמנות שנועדה להיות על דפוס, כמו איורים שנועדו ללכת על ספלים וחולצות. עם זאת, Vexels מציעה הרבה תוכן מעניין למעצבים.

27. FreeDesignFile

FreeDesignFile הולך לכיוון שונה מכמה מהמקומות האחרים ברשימה זו. אתר זה אינו כולל שום דבר שבאמת נועד להיות מודפס, ומתמקד כולו בקבצים וקטוריים שמעצבים יכולים להשתמש בהם בהיבטים שונים של עבודתם. אנחנו אוהבים ש-FreeDesignFile כולל לא רק סוגים רבים של אמנות וקטורית, אלא גם קבצי PSD ואפילו גופנים שכל אחד יכול להוריד ולהשתמש בהם.

28. Free Vector Maps

כפי שהשם מרמז, Free Vector Maps עוסקת במפות ותמונות וקטוריות גיאוגרפיות. זה נכון שאולי מפות אינן בשימוש נפוץ בעיצוב UX כמו סוגים אחרים של וקטורים, אבל יש להן את המקום והשימושים שלהן. אנחנו אוהבים שגם בקטגוריית תוכן כל כך צרה, לאתר הזה עדיין יש המון תוכן יצירתי להציע. בהחלט שווה בדיקה!

29. Stockio

Stockio יכול להיות כלי שימושי מאוד שיהיה בהישג יד עבור מעצבים. כמו כמה ממאגרי המידע הנרחבים האחרים ברשימה זו, Stockio מכסה את כל מה שמעצבים יכולים להזדקק לו. מאייקונים וקטוריים, איורים וציורים ועד תמונות ואמנות גרפית בפועל. זהו מקום שמעצבים יכולים לפנות אליו כדי לקבל דפוסים ואפילו אמנות שהם יכולים להשתמש בהם כבסיס לפיתוח משהו מורכב יותר.

30. Wow patterns

WoW patterns זה המקום ללכת אליו כאשר מחפשים דפוסים נהדרים לכלול בעיצוב UX. עם למעלה מ-3000 דפוסים, אתר זה מציע משאב נפלא בכל הנוגע לתמונות וקטוריות בחינם. אנחנו אוהבים שהדוגמאות יפות בפני עצמן וניתן להשתמש בהן כפי שהן או שניתן לעצבן ולהתאים אותן על מנת לספק חוויה ייחודית יותר למשתמשים.

31. 1001 Free Downloads

1001 הורדות חינם הוא עוד מקום נהדר להורדת תמונות וקטוריות בחינם. האתר מציע אוסף נרחב של וקטורי איור שניתן להשתמש בהם בקלות בעיצוב UX, כמו גם סוגים שימושיים אחרים של תוכן. מעצבים יכולים למצוא הכל מאייקונים ועד איורים נועזים ותצלומים באיכות גבוהה.

32. Vectorish

Vectorish עוסק באיורים וקטוריים מוזרים ואייקונים מעניינים. באתר יש רשימה ארוכה של תמונות וקטוריות זמינות ואמנות שניתן להוריד ולהשתמש על ידי מעצבים. עם זאת, Vectorish לא מציעה סרגל חיפוש – מה שאומר שמעצבים המחפשים וקטורי איור ספציפיים מאוד יכולים לצפות שהחיפוש ייקח זמן מה.

33. Vectorian

Vectorian מציעה משהו ייחודי באמת בכל הנוגע למקומות לקבל תמונות וקטוריות בחינם. במקום לכסות הרבה סגנונות ונושאים שונים, אתר זה החליט לצמצם אותו לסגנון הוינטג’ של העיצוב.

חבילת הווקטור החינמית שלהם כוללת 85 קישוטים וינטג’, 110 איורים ו-18 גבולות דקורטיביים – כולם מוכנים לשימוש ללא הגבלות. זה לא מתאים לכל פרויקט UX בחוץ, אבל זה בהחלט יכול להוסיף כישרון וקסם לממשק בשימוש נכון.

34. Vector Portal

וקטור פורטל מציע שפע של תמונות וקטוריות, הן שנוצרו בבית והן על ידי מעצבים חיצוניים המעוניינים להציג את עבודתם. באתר יש כמעט הכל, מאייקונים ייחודיים ועד לאיורים וקטוריים נועזים. זה עובד היטב ככלי כללי למעצבים, גם אם התוכן המוצע אינו נרחב כמו כמה מהמקומות האחרים ברשימה זו.

35. Unsplash

Unsplash הוא מסד נתונים מבוסס היטב לתמונות וקטוריות. הוא מציע אוסף נרחב מאוד המכסה הרבה נושאים שונים, מה שהופך אותו לכלי רב תכליתי עבור כל מעצב. נכון ש-Unsplash מתמקדת יותר בתמונות בחדות גבוהה לעומת איורים ואייקונים. בכל מקרה, זה מקום טוב לקבל תמונות וקטוריות בחינם שניתן לשלב בעיצובים חדשים לגמרי, בין אם זה בפוטושופ ובין אם ישר באבות טיפוס ו-wireframes.

השתמש בתמונות הוקטוריות לעיצוב

הידעת שאתה יכול להשתמש בוקטורים בקלות באתרי מאגר החינמיים הללו, כל הווידג’טים של מאגרי התמונות הם וקטורים של SVG, כלומר אתה משנה אותם כראוי לכל פרויקט שאתה עובד עליו. או לחילופין, פשוט ייבא והשתמש בעצמך בעיצוב האתר הבא או האפליקציה לנייד שלך.

האתרים הטובים ביותר לתמונות וקטוריות בחינם – סיכום

עם כל כך הרבה וקטורים זמינים באינטרנט, לעולם לא תתאמץ למצוא את מה שאתה מחפש. 35 האתרים המפורטים לעיל יתנו לך חומר רב לשימוש, לא משנה מה אתה מעצב.