10 תוכנות ליצירת אנימציה תלת מימד ממוחשבת להורדה חינם



בואו נסתכל על תוכנות האנימציה החינמיות הטובה ביותר שתוכל להוריד ולהתחיל להשתמש בה היום – הכוללת יותר מ-10 אפשרויות תוכנה!

כל מי שמעוניין לצלול לתוך עולם האנימציה עשוי להתלהב מכמות האפשרויות של התוכנות החינמיות הזמינות. לא מעט מהיישומים החינמיים הללו נמצאים בשימוש תדיר על ידי מקצוענים בתעשיית האנימציה!

בואו נסתכל על “הפלוסים” של כל תוכנת אנימציה חינמית, היכן ניתן להוריד אותן והיכן למצוא כמה מדריכים למתחילים.

10 תוכנות ליצירת אנימציה תלת מימד ממוחשבת  להורדה חינם
תוכנה ליצירת אנימציה

תוכנות ליצירת אנימציה תלת מימד ממוחשבת:

Krita

Krita  הוא כנראה אחד מתוכנות האנימציה החינמיים הנחשבים ביותר. אידיאלי עבור אנימציה מצוירת ביד, Krita כוללת למעלה מ-100 מברשות טעונות מראש, כל אחת עם אפקטים שונים.

Krita מושלם עבור אנימציות מצוירות ביד ויש לה מייצבי מברשת מובנים ומגוון רחב של אפקטים. תמונה דרך Krita .

ל-Krita יש גם מייצבי מברשת מובנים שיכולים להחליק את ההשפעות של ידיים רועדות, מה שהופך אותה לשימושית לשימוש בטאבלט. זה רק הקצה של מה שיש לקריטה להציע.

רוצה ללמוד עוד? ראה את ההדרכה המדהימה הזו למתחילים מ-  kdsketch !

Pencil2D

Pencil2D  היא אפליקציה ותוכנת אנימציה דו-ממדית פשוטה וידידותית למשתמש, הנחשבת באופן נרחב לתוכנית התחלה מושלמת למתחילים ואידיאלית עבור אנימציות פריים אחר פריים.

Pencil2D היא תוכנת אנימציה חינמית בקוד פתוח – וניתנת לשימוש מסחרי. היא תומכת גם במפת סיביות וגם בגרפיקה וקטורית, ויש לו תכונות כמו ניקוי בצל.

לידיעתך, “קליפת בצל” מתייחסת ליכולת לראות פריימים קודמים של האנימציה שלך בזמן שאתה יוצר את הפריים הבא. עיין  בדף מדריכי Pencil2D  למתחילים.


SketchBook

SketchBook  הייתה בעבר אפליקציית אנימציה בתשלום מ-Autodesk, אך כעת היא חינמית לחלוטין! בדומה ל-Pencil2D, SketchBook היא תוכנית התחלה מושלמת.

יש לו ממשק משתמש יפה שקל ללמוד ולהבין – אפילו בלי הדרכה. המברשות מרגישות טבעיות גם כשאתה מצייר על הקנבס.

SketchBook הייתה אפליקציית האנימציה החינמית הראשונה שניסיתי, ולא התאכזבתי. יכולתי לראות את עצמי משתמש בו כדי ליצור אנימציות טקסט או לוחות סיפור .

יש לה גם תכונות כמו ניקוי בצל המאפשר לך לארגן מחדש את ממשק המשתמש כך שיתאים לצרכים שלך. בדוק את רשימת ההשמעה של Wee Bob Art של SketchBook למידע נוסף.

Blender

בלנדר  שיפץ לאחרונה את כלי הציור שלהם – Grease Pencil – המאפשר לך לצייר בסביבת תלת מימד. זה מושלם ליצירת אנימציה דו-ממדית מסורתית, אנימציה חתוכה וגרפיקת תנועה מצויירת ביד.

אם אתה כבר מכיר את ערכת הכלים התלת-ממדית של בלנדר , אז אתה אמור להיות מסוגל לצלול ישר פנימה. אם אתה חדש ב- Blender , בדוק את ההדרכה הזו למתחילים של Grease Pencil מאת  Dedouze .

OpenToonz

OpenToonz  היא אפליקציית אנימציה דו-ממדית פופולרית נוספת, והיא מקובלת באופן נרחב כתחליף חינמי לאפליקציות כמו Adobe Animate.

אולי יש לה יותר עקומת למידה מאשר אפליקציות אחרות למתחילים, אבל יש לה לא מעט תכונות מקצועיות: ניקוי בצל, חיפוי עצם, אפשרויות עריכה מבוססות צמתים וכו’. OpenToonz תומך גם בתמונות סיביות וקטוריות.

בדוק את ההדרכה למתחילים של OpenToonz של  NobleFrugal Studio למבט מקרוב.

Synfig Studio

Synfig Studio  היא אפליקציית אנימציה הדומה בעומקה ל-OpenToonz ו-Adobe Animate. בעוד שממשק המשתמש נראה מעט סטרילי ומגיע עם עקומת למידה, יש לה תכונות מתקדמות רבות.

אחת התכונות המתקדמות הללו היא טווילינג וקטור, המאפשר לשכבות להפוך לצורות אחרות באופן אוטומטי. התוכנה כוללת גם שכבות, פילטרים וחיפוי עצמות, התומכות בתמונות סיביות וקטוריות.

בדוק את ערוץ YouTube YOW Khemardi , הכולל למעלה מ-100 מדריכים למתחילים עבור Synfig Studio.

Animation Paper

Animation Paper היא אפליקציה חלקה ופשוטה לאנימציה מצוירת ביד. זה מכוון להיות יעיל ומגיב כדי לגרום לך להרגיש שאתה מצייר אנימציה בדרך ה”מסורתית”.

אתה יכול לדעת שהיוצר של אנימציה לא רוצה שהמשתמשים ירגישו מתוסלים מהכלים עצמם. העיצוב הבלתי עמוס של האפליקציה הופך אותה למושלמת לאנשי מקצוע ולאנימטורים של פעם ראשונה כאחד.

בדוק את ערוץ YouTube Paper Animation לקבלת סקירת אפליקציה מצוינת.

Toontastic 3D

אם אתה מחפש אפליקציית אנימציה מהנה מושלמת לילדים (ומבוגרים), בדוק את Toontastic 3D מגוגל. אפליקציה זו מאפשרת לך לעצב דמויות, להקליט קריינות ולתכנן את הסיפור שלך בקצב אחר.

אתה יכול להשתמש במודלים מובנים מראש או לצייר משלך ולהפוך אותם לתלת-ממד. זו אפליקציה שעובדת היטב גם להנפשה וגם לאירוח.

Inkscape

יש עוד כמה אפליקציות תוכנה חינמיות שעשויות להיות מועילות במסע האנימציה שלך. קחו  למשל את Inkscape , שהיא אפליקציית איור בקוד פתוח.

המאפשרת לך ליצור גרפיקה וקטורית, שיכולה להיות אידיאלית עבור עיצובי דמויות מונפשות.